Thursday 14 November 2013

Hye sume.. haa..arini nak cite pasal monyet
 masuk serang bilik..
sebena nye semalam kejadian ni berlaku.
.tapi sbb smlm dok tension dengan exam kn..so lupo plak nak cite.. mcm ni cite nye..smlm aku ade kelas dari pkul 8 pagi
 sampai kol 2 petang..pas abes kelas tu p singgah pusan sekejap..pastu balek kolej la kan..balek jalan kaki je..
sorang-sorang plak tu..haha..sepanjang da bape 
bulan kat ukm ni..belum pena sekalipun nek bus 
time pegi n balek kelas..even da bayar da duit bus tu..
mahal plak tu..huhuhu... lebih kurang da nak dekat pukul 3 
macam tu baru sampai kolej..da la kolej paling tinggi dekat ukm..hari2 pegi n balik kelas jalan kaki so memang 
penat sangat la kan..dengan penatnye nye aku 
pun naik la tangga..bilik aku aras dua.. pastu da sampai depan pintu,aku kluarkan kunci n bkak pintu..
mse da bkak pintu tu aku pelik nape tetbe ketas nota statistik aku ade dkt atas lantai..depan pintu plak tu..
haisshh pelik..padahal sblm aku pegi kelas pagi tadi besih n kemas je bilik aku ni..aku pun buka pintu selebar-lebarnya
 dan terkaku seketika tengok bilik da macam tongkang pecah..
da la penat..tension nan exam..monyet plak bg 
masalah lain..ggggrrrr...stressss...
aku kol rumate bagitaw yang bilik kitorang da kene p
ecah masuk dengan monyet.. sebenarnye 
mase cuti midsem aritu monyet tu da pena masuk..die amek butter kat ats almari buku rumate aku..mase tu die tak kaco barang lain..rumate aku tu pun bru pasan yg butter die da ilang.. 
ok berbalik dengan cite tadi..pas kol rumate,aku xtahu
 nak wat ape dlu..apa yang aku fikir time tu aku nak solat dlu..dengan bilik bersepah tu aku pun solat la..
da siap solat baru rumate aku sampai kt bilik..hmmm..monyet2 tu masuk dari tingkap..tingkap tu da loose sikit..monyet2 kt ukm ni kn da ade master n phd..so dorang ni bijak2 belaka..
abes sume buku2 nota aku die jatuhkan dari rak buku..bedak johnson aku die kompel penutup nye n die tuang sume atas meja stadi..ubat resdung pun die bkak n tabur atas lantai..sume laci-laci die bkak n kluarkan segala isi dlm laci.. mgkin die stress kot sbb xjmp mknan..tp masalahnye tmpt aku pling terok kena..d
an yg lagi peliknye tu,tin biskut ats rak buku rumate 
aku tak pulak dye amek..haishh xkan tak nmpk kn..
xtwu la ape motif monyet2 tu..nak kate aku pena
 kaco dorang,nak dkt pun aku takot apatah lagi nak usik..x
phm btolll laa..sabun pencuci muka aku pun die bedal jgk..
xphm btoll..mayb sbb bau die wangi n sedap kot..
yela sbb aku guna sabun buku papaya.. 
dok penat2 tu aku kemas balik bilik..da la tengah stress
sbb xbace buku lagi..mlm tu 
ade exam plak..mmg bersabar je la kan..
lantai aku jadi licin sbb bedak yg monyet tu tabur..
lbeh kurang pkul 4 lbeh tu baru aku siap kemas..
memang stress sangat smlm..huhuhuhu

No comments:

Post a Comment