Monday 25 November 2013

Assalamulaikum.. 
da tiga empat hari tak update blog..ni sebab wekend aritu aku balik uma..huhuhu..
kat uma aku xada wifi mcm kat ukm ni..
lagipun kalau da dkt uma mesti tak sempat nak bkak lepy..bagi aku la..tak tahu la kalau orang lain cane.. 
kenapa setiap kali kalau nak balek dari uma ke ukm mesti aku sedih..aku rase sayu sangat nak tinggalkan uma..
mgkin disebabkan mak abah aku da tua da tak s
ihat sangat jadi tu membuatkan aku keberatan untuk pergi jauh meninggalkan mereka..even tak la jauh mane..
uma aku dekat klang je..cuma jauh la jgk tu kan.. 
kalau dekat uma mesti susah sikit nak stadi coz fokus aku lebih kepada family..bila dkt uma, aku rase tenang je 
sebab aku boley berkumpul bersama dengan family..
 bila da balik ukm mesti da mula stres memikirkan keje yang bertimbun..final lebih kurang tinggal sebulan je.. 
Ya Allah,bolehkah aku lalui semua ini dengan baik dan lancar.. kadang-kadang terfikir dalam hidup ni tak ada siapa yang tak ada masalah dan setiap orang ade masalah..sumua ni tergantung pada kita 
macam mana cara kita nak atasi masalah ni.. aku ingat lagi kata-kata daripada seorang kakak ni yang
 kerja dekat kedai roti sebelah farmasi aku dulu, 
mase tu kitorang nga mkn same2,
 die ade pesan kat aku kalau nak jadi orang luar biasa kena buat pekara yang luar biasa.. 
aku akan cuba buat semampu dan sekuat mana yang aku boleh.. untuk mengejar dunia jangan sampai kita terleka kerana dunia hanya sementara.. 
akhiralah yang kekal abadi selama-lamanya. mudah-mudahan perjalanan hidup aku sentiasa di berkati ALLAH,INSYAALLAH AAMIIN..

1 comment:

  1. insyaAllah...awak boleh buat....perkara biasa bila kita nak brjauhan dngn fmly...yg pnting kita doakn kesejahteraan dorg...insyaA Allah Maha Mendengar

    ReplyDelete