Sunday 1 December 2013

DUNIA SOSIAL MASA KINI.

Assalamualaikum.. 
emm sebenarnya aku tak ade idea nak update 
ape dekat blog..
ok..aku nak cite tentang dunia sekarang..
 sebelum tu aku nak tanya kamu semua, siapa yang tak ade akuan facebook, tweeter, instagram, we chat, line, whatapps.. mesti kamu semua ade akaun2 ni.. 
aku cuma ade facebook je..itu pun baru je buat, baru setahun lebih wat facebook.. 
yela, da nama student, tak kan tak ada facebook kot, nnti susah nak communicate dgn rakan-rakan n dunia luar.
 aku sebenarnya risau dengan dunia hari ini.. 
maksiat sana-sini, tak kira tua muda kecil besar laki perempuan..masalah sosial semakin kritikal..
masalah jenayah semakin membimbangkan..macam2 kes jenayah hari ni, semua nya menggerunkan.. 
setiap hari mesti ade kes bunuh,rogol,culik dan macam-macam lagi.. itu lah kehidupan hari ini yang 
terpaksa kita hadapi.. sedar atau tidak sebenarnya semua ini telah disebutkan dalam 
Al-QURAN dan AL-HADITH bahawa dunia sekarang sudah akhir zaman dan banyak kerosakan serta fitnah yang berleluasa.. tahun berganti tahun..
tahun yang akan datang lebih buruk dari tahun sebelumnya.. sekarang tinggal sebulan je lagi
 kita nak ke tahun 2014.. perasan tak betapa 
cepatnya masa berlalu.. berapa lama lagi
 umur kita masih tinggal.. periksa lah diri kita masing-masing sebelum ajal kita memanggil..
 sentiasa muhasabah diri sendiri.. 
ini cuma sekadar perkongsian dan peringatan
 untuk diri sendiri..tak ada kaitan dengan sesiapa pun.. renung-renungkan.. ;)

No comments:

Post a Comment